Mariel-in-Malawi.reismee.nl

veilig aangekomen!

Jaaaa ik ben aangekomen en heb mijn eerste nacht in Malawi geslapen.

Op Schiphol gelukkig geen problemen gehad met mijn veel te zware koffer!

Ook overstappen viel heel erg mee. Het stond goed aangegeven en het 6 uur wachten was in Frankfurt, met goede wifi, ook zo om. In Ethiopië was het lastiger omdat er erg weinig zitplaatsen waren.

In Malawi aangekomen heb ik na ruim een uur wachten in 5 verschillende rijen en 75 $ armer dan toch eindelijk een visum.

Janneke, van Doingoood, stond mij op te wachten met de chauffeur en na een ongeveer een half uur rijden kwamen we op mijn bestemming aan.

Een slaapkamer met 2 stapelbedden is het onderkomen voor de komende 2 weken. Het is niet zoals een westers hotel, meer een soort camping/hostel. Wel is er een heerlijk zwembadje!

Afgelopen nacht waren mijn reismaatjes er nog niet maar had ik nog een ander die bij mij op de kamer kwam slapen. Op zich geen probleem ware het niet dat hij op stap was gegaan en de kamersleutel had meegenomen. Toen ik wilde gaan slapen was hij nergens te bekennen en een tweede sleutel is er niet! Dus zat er niets anders op dan wachten.

Ruim een uur later dan ik wilde kon ik eindelijk de kamer in en gaan slapen.

Vanmorgen rustig aan gedaan. Lekker ontbijt met verse ananas op. Heerlijk! Straks maar een poosje zwemmen.

Tot later.................

Klaar voor de reis

Vandaag mijn laatste werkdag gehad en in december pas weer aan het werk, wel een raar idee hoor zo lang niet op mijn werk te komen.

Al mijn spullen staan klaar en morgen gaat mijn avontuur beginnen. Hopelijk is mijn koffer, met alle gekregen spullen niet te zwaar! Iedereen heel erg bedankt voor de knutselspullen, kleertjes, schmink enz.............voor de kinderen in Malawi.

Ook degenen die geld gestort hebben om daar ter plaatse wat te kopen, heel erg bedankt.

Afgelopen tijd heb ik van heel veel mensen de vraag gekregen of ik alleen op stap ga. Het antwoord is ja. Ik reis alleen en ken nog niemand, maar weet ook dat ik nooit alleen ben, want overal waar ik ga is God bij mij, onderweg en in Afrika.

Ik ga via de organisatie Doingoood. Ik heb hiervoor gekozen omdat er ter plaatse een Nederlandse contactpersoon is die mij ook opwacht op het vliegveld in Malawi.

Morgen vertrekt mijn vlucht om 14 uur vanaf Schiphol en vlieg ik naar Frankfurt. Daar vertrek ik 's avonds om 22 uur naar Ethiopie waar ik 's morgens om 5.45 aan kom. Vervolgens vertrekt mijn vlucht om 9.50 naar Malawi waar ik dan om 12.50 hoop aan te komen. De vliegreis maak ik dus alleen. Wat voor mij wel erg spannend is, vooral het overstappen.

De eerste 2 weken ga ik met 3 andere Nederlanders op stap, een combinatie vrijwilligerswerk en vakantie. O.a. een safari, kookworkshop en relaxen bij het meer van Malawi.

Op 7 november is deze "reis" voorbij en ga ik naar een andere accomedatie, het Doingood huis. Hier zijn nog 9 andere Nederlanders die ook via Doingood daar zijn en allemaal op verschillende projecten werken. Zelf ga ik aan de slag in House of Joy, een huis waar 75 kinderen van 0 tot 5 jaar zijn.

Ik ga nu stoppen, want het is bedtijd.

Groetjes...............

spullen om mee te nemen.....

Van verschillende mensen krijg ik de vraag of ik nog wat mee kan/wil nemen voor de projecten.

Ik heb geinformeerd bij anderen die er nu zitten en bij de contactpersoon.

De volgende spullen zijn zeer welkom:

• schmink
  • voetbal + pomp
  • knutselspullen
  • wascokrijtjes
  • plastic broeken/strikslips voor over een luier
  • babykleertjes

En daar ter plekke is ook wel het een en ander te koop, maar is erg prijzig.

Een gift daarvoor is ook heel welkom, zodat ik daar de plaatselijke bevolking kan steunen door bij hen spullen te kopen voor de projecten.

Je kunt dit overmaken tnv M.E. Sturm NL87 INGB 0005576536

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens mijn reis. Ik zal proberen om regelmatig nieuwe verhalen en foto'ste plaatsen. Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!