Mariel-in-Malawi.reismee.nl

op safari in Zambia

De afgelopen dagen op safari in Zambia waren super!

We vertokken donderdag morgen om 7 uur. We werden opgehaald door onze vaste taxichauffeur, Rachid. Hij bracht ons bij Kiboko, de organisatie die de safari regelt.

Om 8 uur vertrokken we in een grote jeep met nog 4 andere Nederlanders.

Het was ongeveer 7 uur rijden naar onze overnachtingsplaats, Track and trail River Camp.

De grens passeren was een tijdrovende gebeurtenis hadden we van anderen gehoord. Maar het gaat bij ons allemaal erg vlot. Een half uurtje in de rij om Malawi uit te komen, dan weer in de auto een klein stukje verder weer uitstappen en in de rij om Zambia in te mogen. Een half uur later rijden we Zambia al in. Wel weer betalen, 50 $

Onderweg zien we het echte plattelandsleven, wel een heel ander leven dan in de stad. Iedereen leeft en zit hier op straat.

Als we bijna op onze plaats van bestemming aankomen zien we de eerste dieren al. Er staat naast het bord van onze verblijfplaats een giraf, hij staat ons welkom te heten.W

e komen om ongeveer 4 uur aan en slapen daar in 2 persoonstenthuisjes.

Even een rondleiding over het terrein en daarna een duik in het zwembad! Heerlijk. We zouden deze avond tot 8 uur stroom hebben maar helaas.....om 6 uur viel alles uit. We hebben bij het licht van olielamp gegeten.

Ook in de douches was het helemaal donker, er was 1 kaars in het hele toiletgebouw, tandenpoetsen en naar het toilet was een hele toer in het donker.

James waakt hier de hele nacht over ons omdat het hier zo donker is op het terrein en er regelmatig dieren rondlopen. We mogen in het donker ook niet alleen naar het toilet lopen ivm de dieren.

En jawel hoor......Vannacht hoorden we iets buiten de tent lopen. We dachten dat het een olifant was. Er li

ep iets achter onze tent langs. We wisten niet zo goed wat we moesten doen, eigenlijk wilden we wel kijken maar vonden het toch te eng om naar buiten te gaan.'s Morgens aan James, onze nachtwacht gevraagd wat het was, het was een heel groot nijlpaard.

Vanmorgen om 5 uur werden we gewekt door James, het werd net licht buiten. Gelukkig maar want we hadden nog steeds geen stroom.

Om 6 uur gingen we op stap.In een open jeep met 3 banken achter elkaar.

We hebben heel veel dieren gezien, en van heel dichtbij. Olifanten, leeuwen, krokodillen, apen, nijlpaarden, giraffen, heel veel soorten hertjes, mooie vogels......

Om ongeveer 10 uur waren we weer terug. Even relaxen en half 12 lunchen.

Hierna relaxen en slapen bij het zwembad. Om 4 uur is het tijd voor de avondsafari. Er ging nu nog iemand mee om met een grote lamp naar de dieren te zoeken.

Om ongeveer 6 uur is het donker, helaas geen mooie zonsondergang doordat het bewolkt is en er zijn ook niet heel veel dieren. We zagen een hyena, verstopt in een zandkuil. Ook vond hij een kameleon, heel knap om die en in het donker te vinden. En we zagen een konijntje!

Om half 8 waren weer terug en was het tijd voor diner.

Bij het naar bed gaan aan James gevraagd of hij ons vannacht wil roepen als er weer iets te zien valt vannacht! En jawel hoor, hij staat om ongeveer 12 uur bij ons aan de deur te roepen, er loopt een hele grote nijlpaard over het terrein. Nooit geweten dat die zo groot zijn.

Daarna maar gauw terug naar bed. Om 5 uur moeten we weer op.

Het was weer zo 5 uur. Na een luxe ontbijt om 6 uur weer op pad. We gingen specifiek op zoek naar de buffels en de luipaarden. Maar helaas was het erg rustig met de dieren. Uiteindelijk wel de buffels gezien, ook nog waterbags en een hele muur waar mooie rode vogeltjes hun nesten hebben. En natuurlijk wel weer olifanten, hertjes, giraffen, nijlpaarden....

Het was vandaag een erge warme dag, dus bij terugkomst om 10 uur gauw een duik in het zwembad. Om 4 uur gaan we weer op stap voor de avondsafari.

Het was weer niet makkelijk om nieuwe dieren te vinden, maar toch ......wel veel dieren gezien maar de meesten hadden we al gezien. We zij nog steeds op zoek naar het luipaard. Tegen zonsondergang zagen we heel veel kuddes met olifanten naar de rivier komen, hoewel deze droog stond, dus waar ze heen hingen? Geen idee.Het waren er zeker 50! Heel mooi.

Ook een mooie zonsondergang!

Na de stop weer verder in het donker. Zoeken en zoeken. Maar jawel....... daar was het lang gezochte luipaard! Hij was heel goed te zien!

Om half 8 weer terug bij ons verbijf.

Al met al een super geslaagde safari, een geweldige ervaring rijker!!

Nu zijn we weer terug in Mabuya camp in ons vertrouwde 4 bedden " hotel"

Groetjes vanuit een geweldig Malawi!

Ps. Ik heb tijdelijk een andere simkaart en ben alleen via de app op mijn eigen nummer bereikbaar.

Simone

Wow!.Mariel wat maak jij leuke spannende en bijzondere dingen mee! Ee.n prachtige ervaring! Enjoy!

Marja

wat een avontuur!! echt machtig om zoveel dieren van zo dichtbij te zien!!

Wilma vdklooster

Wat een leuke vacantieheb je,wat spannend

Sjanie

Top Mariel!

Marianne Smakman

Wat een mooie ervaring en wat heb je al veel gezien !

Marian

Wat ben je toch ondernemend en dapper! Ik bewonder je hoor! Leuk dat we op deze manier een deel kunnen meebeleven. Indrukwekkend allemaal en prachtig dat je zoveel betekent voor de kindertjes daar.
We bidden jou en de mensen die je ontmoet Gods zegen toe...
Groetjes vanuit Dordrecht

Wilna

Gaaf dat je zoveel dieren hebt gezien. Je moet er zo nu en dan vroeg voor opstaan maar dan zie je ook wat.

Doingoood